15.10.2018

Dokunma Bana: Beden, Seks, Fetişizm ve Dokunma Üzerine

Kadir YALÇIN

Beden; Seks, Fetişizm ve Dokunma Üzerine Kurulu Çarpıcı ve Dehşet Uyandırıcı Bir Başyapıt

Laura, Tomas, Christian… Touch Me Not (Dokunma Bana) bu üç karakterin ortak noktaları olan beden, seks ve fetişizm etrafında gelişiyor. Laura çocukluğunda yaşadığı aile travması yüzünden beden fobisi olan, bedenine dokunmaktan nefret eden biridir. Tomas çocukluktan başlayan saç dökülme sorunu ile kendini cinsel bakımından yeterli bulmayan, kendisini arzulanmayan biri olarak görüyoruz. Ve Christian; engelli, vücudunu kullanamayan kendi tabiriyle tek sevdiği ve düzgün olan parçası “penis” olan diğer bir karakter. Üçünün yolları bir hastanede kesişen karakterlerimiz, yönetmen öyle detaylı ve incelikle resmetmiş ki kendimizi her saniyesinde empati kurarak ve oradaymışız gibi hissediyoruz. Karakterlerin yaşadığı her anı hissederek onlarla bedenlerimizi yeniden keşfediyoruz sanki.

Korkutucu ama haz uyandırıcı sahnelerle yönetmen bizi bizden almayı başarıyor ve sonuna kadar filmi gözlerimizi kırpmadan izliyoruz… Filmin ilk sahnesinde tamamen çıplak bir beden sahnesiyle açılışı yapan yönetmen bizleri daha en başta filme nasıl bakmamız, nasıl izlememiz gerektiğini söylüyor zaten. – beden: haz ve seks nesnesi ve dokunma!-

Bedenlerimizi ne kadar tanıyoruz, arzulandıkları gibi mi yaşıyoruz? Bu soruları kendimiz cevaplamamızı istiyor yönetmen bir yerden sonra. Kendimizi Laura karakterinin dünyasında çok buluyoruz. Özellikle kadınların çocukken yaşamış oldukları bu cinsel tacizler bu kadar çokken son yıllarda yönetmen yine bu sorunu ele alarak bir kadının hayatında ne kadar derin bir şeye dönüştüğünü, ne kadar korkunç olduğunu gösteriyor tekrar.

Dokunmadan Haz Almak Mümkün mü?

Laura karakteri kendisine dokunma korkusu olduğundan, evine çağırdığı eskort erkek, trans bireyleri kendisine dokunmadan, sadece izleyerek haz alıyor. Yönetmen ve karakter öyle karşılıklı bir uyum içindeki Laura’nın sahnelerinde kendisine dokunmama ve çocukluk travmasını derinden hissetmemize neden oluyor…

Dogma 95, Belgesel Karışımı Bir Film

Adina Pintilie nin ilk uzun metrajlı filmi Touch Me Not, 2018 Berlin Film Festivali’nde En İyi Film (Altın Ayı) ve En İyi İlk Film olmak üzere iki önemli ödül kazandı. Filme yönetmenin dahil olması, kameraların gözükmesi, çoğunlukla setin gözükmesi, oyuncuların daha çok ezbere bir metin üzerinden gitmemeleri bizlere Dogma 95 ve belgesel havasında çekilmiş daha gerçekçi, daha samimi bir film izlettirdi…