24.08.2022

Yerel ve Avrupai Film Modeli Arasında: Çağan Irmak


Karanlıktakiler (2009)

Karanlıktakiler, Irmak’ın Mustafa Hakkında Her Şey’den itibaren popülerlikten uzak, arthouse normlara en yakın filmiydi. Anne-oğul arasındaki saplantılı aşk-nefret ilişkisini, annenin kendini eve hapsederek dışarı çıkmayı reddettiği bir atmosferde ele alan Irmak, Hitchcock’un Psycho (1960)’sına da inceden saygı duruşunda bulunuyordu. Yine sağlam bir dramatik yapıya yaslanan film, karamsar atmosferi, Erdem Akakçe ve Meral Çetinkaya’nın güçlü oyunculukları ile öne çıkıyor ve “korku”nun mağlup edildiği bir finalle sonlanarak Irmak sineması içerisinde farklı bir yere oturuyordu. Ulak’la fantastiğe geçen Irmak, Karanlıktakiler’le korku-gerilim kulvarına tekrar adım atmıştı. Bu formüle göre, Irmak’ın Karanlıktakiler’in ardından bir tane ağlatmaya dayalı gişe filmi, bir tane de fantastik film çekeceği belliydi. Irmak yine yanıltmadı ve bir sonraki filmi Prensesin Uykusu ile fantastik sinema sınırlarına tekrar döndü. Ondan sonra ise Dedemin İnsanları’nı çekerek Babam ve Oğlum günlerini geri getirecekti.

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=M9bIW-H8a5w”]