06.06.2017

Yönetmen Koltuğu: Otto Preminger

Laura

2) Laura – 1944

Otto Preminger’i kitlelere tanıtan Laura, aynı zamanda da film noir denilince ilk akla gelenlerden. Öldürülmüş olan bir kadının cinayet dosyasının incelenmesiyle başlayan film, art arda gelen sürprizleriyle sürekli heyecanı diri tutuyor. Katil kim sorusuna uzun bir süre izleyicinin yanıt verememesi filmin en büyük artılarından. Elbette bir filmin tadının tutması için içine eklenen melodramdan da payına düşeni alıyor Laura. Aşk, gizem, gerilim vs. hepsini de yeterince bünyesinde barındırırken objeler üzerine de oldukça büyük anlamlar yükleyerek bir nevi onları da karakter listesine ekliyor Otto Preminger. Özellikle saatin ve tablonun filmdeki önemli rollerini görmezlikten gelmek olmaz sanırım. Ne yalan söyleyeyim Dedektif Mark’ın Laura’ya âşık olmasına sebep olan tablosu akıllara Metin Erksan’ın Sevmek Zamanı filmini getirmiyor değil. Ne demiştik Preminger ustanın sineması kendinden sonraki nesle yol gösteren bir okuldu ne de olsa değil mi?