12.11.2016
Uluslararası Boğaziçi Film Festivali’nde Sessiz Oyunculuk Atölyesi
Sessiz Oyunculuk Atölyesi Büyük İlgi Gördü
Uluslararası Boğaziçi Sinema Derneği ve İstanbul Medya Akademisi tarafından 10–18 Kasım tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen 4.Uluslararası Boğaziçi Film Festivali, dün Türk Tiyatrosu ve sinemasının başarılı usta kadın sanatçılarından biri olan Sumru Yavrucuk ile oyuncu, oyuncu adayları ve katılımcıları buluşturdu.
Sessiz Oyunculuk Atölyesi ile The Marmara Pera’da yoğun katılımcılar eşliğinde atölye çalışması yapan Sanatçı, keyifli geçen 3 saatin sonunda ilk kez yer aldığı Festival çalışmasıyla ilgili şunları söyledi:
Festival kapsamında ilk kez çalışıyorum ama sessizlik temasını seçme sebebimiz de çok uzun yıllar, 10 yıl kadar işitme engellilerle çalıştım. Onlarla oluşturduğumuz o büyülü açıkçası beni cezp ettiği için bu dünyayı başka arkadaşlarla da paylaşmak istedim. Çünkü tiyatro dediğimiz zaman akla diyalog ve sözcükler gelse bile sözcükler her şeyi karşılamaz. Duygu biçimi de hareket de çok önemlidir. Biraz bunun altını çizmeye çalışıyoruz. İşte bugün burada, festival kapsamına Sessizlik başlığı altında bir çalışma yaptık. Bu birebir oyuncu adayları, oyuncular ve meraklıları için yapılan bir çalışmaydı. Samimi, sıcak, doğal, şimdi ve oynamak üzerine bir çalışma yaptık. Belki de bugüne kadar ezberlenmiş mimiklerimizden, jestlerimizden hareketlerimizden ve sözlerimizden arınarak, daha farklı bir anlatım yolunu denedik hep birlikte. Duygular üzerine çalıştık ve pek çoğu ağladı. Çok güzel bir alışveriş oldu. Uzun zamanda elde edilecek çalışmalara bir 3 saatlik böyle bir atölye çalışmasındaki ilişki sırasında almaya çalışıyorum. Ve karşılığını da almak güzel oluyor elbette.
Sessizlik aslında büyük bir eylemdir
Yavrucuk, kendisine yöneltilen ‘Sessizliğin ve sessiz kalmanın hayatın içinde insana huzur vermesinin yanında oyunculuk ve oyuncu için bu ne kadar önemli?’ sorusuna ‘Çok önemli. Sessizlik aslında büyük bir eylemdir. Sessizlik ve dinlemek tiyatronun en temel taşlarından biridir. Karşınızdakini çok iyi dinlemezseniz, oyuncu olarak da iyi sonuç alamazsınız. Bu bir alışveriştir. Sadece gol atmak üzerine değildir tiyatro. Paslaşmak döngüsünde gol atmak üstünedir. O yüzden sessizlik hep göz ardı ettiğimiz, aslında oyunculuğun temelini oluşturan bir eylemdir. Bunu üzerine çalışıyoruz. ‘ yanıtını verdi.